දැනගත යුතු සියල්ල: පාරිභාෂිතය

ප්‍රභාකරන් යනු නීතිය, ක්‍රීඩා, වෛද්‍ය විද්‍යාව, ව්‍යාපාර යනාදී යම් ක්ෂේත්‍රයක හෝ වෘත්තියක භාවිතා වන විශේෂ ප්‍රකාශන, වාක්‍ය ඛණ්ඩ හෝ වචන වේ. සාමාන්‍යයෙන්, එම ප්‍රදේශයේ පරිශීලකයින් විසින් ප්‍රභාෂාව තේරුම් ගනී; අනිත් අයට තේරුම් ගන්න අමාරුයි. එනම්, eSports jargon යනු එයටම ආවේණික වූ ප්‍රදේශයක් වන අතර, එයට ඔට්ටු අල්ලන්නන් සහ ක්‍රීඩකයින් විසින් භාවිතා කරන පුළුල් පරාසයක වාක්‍ය ඛණ්ඩ සහ පාරිභාෂිතයන් ඇත. තවද මෙම පාරිභාෂිතයන්ගෙන් සමහරක් ක්‍රීඩාවට විශේෂිත වන අතර අනෙක් ඒවා සාමාන්‍ය පාරිභාෂිතයන් වේ.

Jargon යනු eSports හි තීරණාත්මක කොටසක් සහ පාර්සලයකි. එකක් සඳහා, eSports ක්‍රීඩකයින්, රසිකයින්, punters සහ අනෙකුත් පාර්ශවකරුවන් අතර හොඳ සන්නිවේදනයක් තිබිය යුතුය. eSports ඔට්ටු අල්ලන්නන් සඳහා, ප්‍රභාෂාව ජයග්‍රහණය සහ පරාජය අතර වෙනස විය හැකිය. ඇත්ත වශයෙන්ම, කිසිවෙකුට ඔවුන්ගේ තේරුම නොතේරෙන ඔට්ටුවක් නොතැබිය යුතුය.

Esports සහ competitive gaming jargonMOBA ක්‍රීඩා පාරිභාෂිතයFPS ක්‍රීඩා වල ප්‍රභාෂාව

esports jargon පුස්තකාලය ගැඹුරු වීමත් සමඟ, පළමු ඔට්ටුව තැබීමට පෙර lingo ගැන ඉගෙන ගැනීමට කාලය වැය කරයි. හොඳම කොටස නම් මෙම පාරිභාෂිතය තේරුම් ගැනීම බොහෝ දුරට කළ නොහැකි වීමයි. මෙම බ්ලොග් සටහන ක්‍රීඩා ලෝකයේ බහුලව භාවිතා වන පාරිභාෂිතයන් කිහිපයක් හෙළි කිරීමට උත්සාහ කරයි.

Section icon
Esports සහ competitive gaming jargon

Esports සහ competitive gaming jargon

  • ක්‍රීඩා: තරඟකාරී දර්ශන සහිත වීඩියෝ ක්‍රීඩා. වඩාත් ජනප්‍රිය eSports සමහරක් අතර CS: GO, League of Legends, සහ Dota 2 ඇතුළත් වේ.
  • කලාපකරණය: ආක්‍රමණශීලී ලෙස ප්‍රදේශයක් හැර යාමට විරුද්ධවාදීන්ට බල කිරීම. ආරක්ෂිතම ප්‍රදේශය සුරක්ෂිත කිරීමෙන් ක්‍රීඩකයාගේ පැත්තට තරඟකාරී වාසියක් ලබා දීම මෙහි අරමුණයි.
  • සහාය: ප්‍රතිවාදියෙකුට හානි සිදුකිරීමෙන් පසුව කණ්ඩායමේ සගයෙකු විසින් ඔවුන්ව මරා දැමීමට ඉඩ හැරීම. උදාහරණයක් ලෙස, ක්රීඩකයෙකු සතුරාට පහර දී ටික වේලාවක් ඉවතට ගමන් කළ හැකිය. කණ්ඩායමේ සගයෙක් පැමිණ සතුරා මරා දැමූ විට, ක්‍රීඩකයා සහයක් ලබා ගනී.
  • පිටුපස දොර: නොදැනුවත්වම සතුරෙකු පසුපස හෝ වටේට රිංගා යාම, ඔවුන්ගේ අවධානය වෙනතකට යොමු වී ඇති නිසා විය හැකිය. ඔවුන් එය තේරුම් ගන්නා විට, දැනටමත් ප්රමාද වැඩියි.
  • බොට්ස්: පරිගණකයකින් පාලනය වන නමුත් ක්‍රීඩා කිරීමේදී මිනිස් ක්‍රීඩකයින් සමඟ තරඟ කළ හැකි ක්‍රීඩකයින්. තරඟ වලට පෙර ක්‍රීඩකයින්ට ඔවුන්ගේ කුසලතා ඔප්නැංවීමට බොට්ස් ඉඩ දෙයි.
  • අහඹු අංක උත්පාදක යන්ත්රය: RNG ලෙස සංක්ෂිප්තව, මෙය හර්ත්ස්ටෝන් වැනි සමහර ක්‍රීඩා වල ඇතුළත් අහඹු බවේ මූලද්‍රව්‍යයට යොමු කරයි.
  • කඳවුරේ: ක්‍රීඩකයන් කඳවුරු බැඳගත් විට, ඔවුන් මුල්ලක වැනි වාසිදායක ස්ථානයක රැඳී සිට, මිනීමැරීමට හෝ භාණ්ඩ සඳහා කිරි දමයි. මෙම ස්ථානයේ ප්‍රවේශ මාර්ග සාමාන්‍යයෙන් සීමිතය.
  • සංයෝජනය: එකක් ඊළඟට ගෙන යන ප්‍රහාර මාලාවක්. මෙය විරුද්ධවාදියෙකුට පැන යාමට ඇති අවස්ථාව අහිමි කරයි. ඔවුන්ට ප්‍රහාරය අවහිර කිරීමට හෝ ප්‍රතිප්‍රහාර එල්ල කිරීමට පවා නොහැකිය.
  • පරිපථය: කැලැන්ඩර වර්ෂයක සියලුම ක්‍රීඩා ඉසව්. නිදසුනක් ලෙස, Dota 2 හි පරිපථයට බාලවයස්කරුවන්, ජාත්‍යන්තරය, මේජර්වරුන් සහ පුණ්‍ය කටයුතු ඇතුළත් වේ.
  • රැගෙන යන්න: ක්‍රීඩකයෙකු තම කණ්ඩායමේ නරක දස්කම් සමනය කිරීම සඳහා හොඳින් ක්‍රීඩා කරන විට සහ කණ්ඩායම ජයග්‍රහණයට හිමිකම් කියනු ලබන විට, එම ක්‍රීඩකයා කණ්ඩායම රැගෙන ගිය බව කියනු ලැබේ.
  • බෆ්: චරිතයක බලය වැඩි කරන බලපෑමක්, හැකියාවක් හෝ අක්ෂර වින්‍යාසයකට යොමු කරයි.
  • ප්‍රතික්ෂේප කරන්න: ක්‍රීඩකයෙකුට එරෙහිව ක්‍රියාවක් ඉටු කිරීමට ප්‍රතිවාදියෙකු උත්සාහ කරන නමුත් ක්‍රීඩකයා ක්‍රියාව උදාසීන කිරීමට ප්‍රති-ක්‍රියා කරයි. නිදසුනක් වශයෙන්, ක්‍රීඩකයෙකු එය මුලින්ම දුටු ප්‍රතිවාදියෙකුට පෙර බලය ලබා ගත් විට, ඔහු ප්‍රතිවාදියා ප්‍රතික්ෂේප කළ බව කියනු ලැබේ.
  • ඔට්ටු ඇල්ලීම: ක්‍රීඩා පොතකට වඩා දඩයක්කාරයෙකුට ඇති වාසියකි. ඔට්ටු අල්ලන්නාට ඔට්ටු ඇල්ලීමට උපකාර වන දැනුම ලබා ගැනීම සඳහා ආන්තික-සූරාකෑමේ ඔට්ටු ඇල්ලීමේ ක්‍රමයක් සැකසීම හෝ ක්‍රීඩා/තරග අධ්‍යයනය කිරීම ඇතුළුව, විවිධ ආකාරවලින් මෙම වාසිය ලබා ගත හැක.
  • ඇමක්: ප්‍රතිවාදියෙකු පහසුවෙන් අභිබවා යා හැකි තත්වයකට ඇද ගැනීමට දුර්වලයෙකු ලෙස පෙනී සිටීම.
  • KDA අනුපාතය: KDA (ඝාතන, මරණ, සහය) අනුපාතය යනු තරඟයකදී ක්‍රීඩකයෙකුට ආරෝපණය කරන ලද ඝාතනයන්, මරණ සහ සහායක සංඛ්‍යාවයි.
  • අදුනිකයා: විශේෂිත ක්‍රීඩා මාතෘකාවකට අලුත් ක්‍රීඩකයෙක්. ක්‍රීඩාව ක්‍රියා කරන ආකාරය තේරුම් ගැනීමට Noobs හට කාලය අවශ්‍ය වේ.
  • ගැන්ක්: ක්‍රීඩකයින් කිහිප දෙනෙකු එක් ප්‍රතිවාදියෙකුට පහර දෙයි. තම කණ්ඩායමේ සගයන්ගේ උදව් නොමැතිව කල්ලියකින් බේරීමට සමත් වන විරුද්ධවාදීන් ඉතා දක්ෂ හා බලවත් යැයි විශ්වාස කෙරේ. සමහරු කල්ලි මරන්නත් යනවා.
  • වීදුරු කැනන්: ඉතා ඵලදායී ලෙස තම කණ්ඩායමට ලකුණු ලබා ගන්නා ක්‍රීඩකයෙකු අවදානමට ලක්විය හැකි අතර ප්‍රතිවාදීන්ට පහසු ඉලක්කයක් වීදුරු කාලතුවක්කුව ලෙස හැඳින්වේ. FPS හි, වීදුරු කාලතුවක්කු යනු ක්‍රීඩකයින්ට කිසිදු අවි ගබඩාවක් නොමැතිව මිලදී ගත හැකිය. MOBA හි, වීදුරු කාලතුවක්කු සාමාන්‍යයෙන් තත්පරයකට අධික හානි සහිත වීරයන් වේ.
  • සංවර්ධක: එස්පෝර්ට් ක්‍රීඩා නිෂ්පාදනය කරන සමාගමක්. ඇත්ත වශයෙන්ම, සමාගම් එකකට වඩා නිෂ්පාදනය කරන ලද ක්රීඩා තිබේ. සම්භාව්‍ය උදාහරණයක් වන්නේ කෝල් ඔෆ් ඩියුටි ය.
  • අරමුණ: ක්‍රීඩකයාගේ කණ්ඩායම වාසිදායක ස්ථානයක තබන විශේෂිත ඉලක්ක හෝ ඉලක්ක. ඉලක්කයන්ට කණ්ඩායමකට බෆ් එකක් ලබා දෙන රකුසෙක් වැනි දේවල් ඇතුළත් විය හැක.
  • කිටින්: සාපේක්ෂව ආරක්ෂිත දුරක් තබා ගනිමින් හඹා යන විරුද්ධවාදියෙකුගෙන් ඉවතට ගමන් කිරීම.
  • ළදරුවා: කණ්ඩායම් සගයන්ට නිතර සහාය වීම නිසා ඔවුන් දිගටම සටන් කිරීමට වැඩි බලයක් ලබා ගනී.
  • වනගත කිරීම: මධ්‍යස්ථ අයව මරනවාට වඩා රත්තරන් සහ අත්දැකීම් ලබා ගැනීමට කැලේ නැවතී සිටීම.
  • ගොඩනැගීම: ක්රීඩකයෙකු ගොඩනඟන විට, ඔවුන් ඔවුන්ගේ හැකියාවන් සහ අයිතම ලබා දීමෙන් ඔවුන්ගේ පදනම හෝ චරිතය වැඩිදියුණු කරයි. අවධානය යොමු කරන ප්රදේශය ගොඩනැගීමේ වර්ගය මත රඳා පවතී. මෙම ප්‍රදේශවලට ආරක්‍ෂාව සහ හානි ඇතුළත් විය හැකිය.
  • වංශය: නිතිපතා බහු ක්‍රීඩක ක්‍රීඩා කරන ක්‍රීඩකයින් වංශයක් ලෙස හැඳින්වේ.
  • පුහුණුකරුවා: පුහුණුකරුවන් යනු කණ්ඩායමක කාර්ය සාධනය වැඩිදියුණු කිරීම සඳහා වගකිව යුතු චරිත / චරිත වේ. ඔවුන් එසේ කරන්නේ උපදෙස්, උපක්‍රම සහ උපාය මාර්ග ලබා දීමෙනි. ඔවුන්ට විරුද්ධවාදීන්ගේ සංඛ්‍යාලේඛන විශ්ලේෂණය කිරීමට ද හැකිය.
  • විදින: ආරක්ෂිත දුරක සිටීම සහ ඔවුන් අත්හරින තෙක් ප්‍රතිවාදියෙකුට හානියක් බිටු වලින් මුදා හැරීම.
Esports සහ competitive gaming jargon
MOBA ක්‍රීඩා පාරිභාෂිතය

MOBA ක්‍රීඩා පාරිභාෂිතය

අද (2022 වන විට) බොහෝ MOBA (බහු ක්‍රීඩක සබැඳි සටන් පිටියේ) ක්‍රීඩා තිබේ. Dota 2 හා ප්රකට පුද්ගලයන්ගේ සංගමය නිසැකවම මෙම ප්‍රභේදයේ වඩාත්ම ජනප්‍රිය සහ වඩාත්ම ක්‍රීඩා කරන ඒවා වේ. මේ අනුව, මේ දෙක දෙස බැලීම වටී.

  • ටැංකිය: ටැංකි යනු මන්දගාමී වුවද, ටොන් ගණනක් ශක්තිමත් සන්නාහයක් ගැන පුරසාරම් දොඩන බැවින් මරා දැමීම ඉතා අපහසු වන චරිත වේ.
  • Squishy: මොවුන් මහා මිනීමරුවන් උදා: වෙඩික්කරුවන් සහ ඝාතකයින්, නමුත් ආරක්ෂාව සම්බන්ධයෙන් ඔවුන් ඉතා දුර්වලයි. ඔවුන්ට තමන්ව ආරක්ෂා කර ගැනීමට නොහැකි වීම ඔවුන්ව සිනිඳු බවට පත් කරයි (ඔවුන් පහසුවෙන් මරා දැමිය හැකිය). ඔවුන් දිගු කලක් නොනැසී පවතින බව සහතික කිරීම සඳහා, ඔවුන් ඉතා සුපරීක්ෂාකාරීව සිතියම වටා ගමන් කරයි, ඔවුන් සටන් වල නියැලෙන්නේ ඔවුන්ට ජයග්‍රහණය කළ හැකි අඩුම සංයෝජන වලින්, එනම් එකක් හෝ දෙකක් සමඟ පමණක් බව සහතික කරයි.
  • පෝෂක: පෝෂක යනු ප්‍රතිවාදීන් විසින් නිරන්තරයෙන් මරා දමන ක්‍රීඩකයෙකි. කෙසේ වෙතත්, තරඟකාරී තරඟ වලදී පෝෂකයන් දුර්ලභ විය හැක.
  • AoE: AoE, සම්පුර්ණයෙන්ම Arena of Effect වන අතර, එහි බලපෑම තනි ප්‍රතිවාදියෙකුට වඩා (ක්‍රීඩකයා විසින් තෝරා ගන්නා ලද පරිදි) මුළු ප්‍රතිවාදියාගේ ප්‍රදේශය පුරා දැනෙන දක්ෂතාවයකි. තනි කුඩා ප්රදේශයක පිහිටා ඇති බොහෝ විරුද්ධවාදීන් සමඟ කටයුතු කිරීමේදී මෙම කුසලතාව ප්රයෝජනවත් වේ.
  • තල්ලු කිරීම: කණ්ඩායමක අභිප්‍රාය එහි නිෂේධක, බැරැක්ක, ටර්ට් හෝ කුළුණු විනාශ කිරීමට විරුද්ධවාදීන්ගේ මංතීරුව දක්වා ගමන් කරයි. තල්ලුවක් කණ්ඩායමක් හෝ එක් ක්රීඩකයෙකු විසින් ඉටු කළ හැක; මෙය ක්‍රීඩාවේ ප්‍රගතිය සහ තත්වය මත රඳා පවතී.
  • තිත: DoT (කාලයෙන් සිදුවන හානිය) යනු විෂ වීම, ලේ ගැලීම හෝ පිළිස්සීම හරහා ක්‍රමයෙන් විරුද්ධවාදීන්ට හානි සිදු කරන අයිතම වේ.
  • අවසාන: විශේෂිත ශූරයෙකුගේ වැදගත්ම කුසලතාව.
  • ගොවිතැන: මංතීරු අවධියේදී රිංගා / මින්සුන් මරා දැමීම සහ අවසන් වරට පහර දීම.
  • පළමු රුධිරය: MOBA තරඟයක් අතරතුර පළමු ඝාතනය. මිනීමරුවාට සාමාන්‍යයෙන් බෝනස් රත්‍රන් ලැබේ.
  • FF: කණ්ඩායමේ සගයෙක් කණ්ඩායමෙන් ඉල්ලා සිටින විට "අහිමි කරන්න", ක්රීඩාව අත්හැරීමට සහ යටත් වන ලෙස.
  • AA: AA යනු ස්වයංක්‍රීය ප්‍රහාරයක්, ක්‍රීඩකයා මූලික ප්‍රහාරය මිස කිසිදු හැකියාවක් භාවිතා නොකරන විට (එය විලංගු හෝ පරාසයක් විය හැක).
MOBA ක්‍රීඩා පාරිභාෂිතය
FPS ක්‍රීඩා වල ප්‍රභාෂාව

FPS ක්‍රීඩා වල ප්‍රභාෂාව

මෙතෙක් ජනප්‍රියම FPS ක්‍රීඩාව වේ CS: යන්න. ක්‍රීඩාවට පහර දීමට පෙර ප්‍රගුණ කළ යුතු පාරිභාෂිතයන් කිහිපයක් මෙන්න.

  • පරිසර වටය: එක දිගට තරග වට කිහිපයක් පැරදීමෙන් කණ්ඩායමක ආර්ථිකයට හානි සිදු විය හැකි අතර, පරිසර වටයන් ලෙස හැඳින්වෙන ඊළඟ වට කිහිපය සඳහා භාණ්ඩ මිලදී ගැනීමේ හැකියාව ඔවුන්ට අහිමි වේ.
  • ලිට්: වත්මන් වටයේ ක්‍රීඩකයෙකුට හානියක් සිදු වේ, ඔහු දැල්වෙන බව කියනු ලැබේ.
  • මොලී: CS: GO ගේ අත්බෝම්බ වර්ග පහෙන් එකක්. එය සාමාන්‍යයෙන් අදහස් කරන්නේ විරුද්ධවාදීන් යම් සිතියම් ලක්ෂ්‍යයකට ප්‍රවේශ වීම වැළැක්වීමයි.
  • කෝබේ: දිගු දුර අත්බෝම්බයකින් විරුද්ධවාදියෙකු මරා දැමීම.
  • පරිසර විරෝධී වටය: පරිසර වටයක සිටින ප්‍රතිවාදීන්ට මුහුණ දෙමින් එක් ඝාතනයකට වැඩි මුදලක් ලබා දිය හැකි සන්නාහයක් කණ්ඩායමක් මිලදී ගන්නා විට මෙය සිදු වේ.
  • වැඩි කිරීම: ක්‍රීඩකයන් දෙදෙනෙකු හෝ තිදෙනෙකු එක්ව බාධකයක් පරාජය කිරීමට සහ ප්‍රතිවාදීන්ට වඩා භූමි ප්‍රදේශයක් ලබා ගැනීමට එක්ව කටයුතු කරයි.
  • භ්රමණය: සිතියමේ එක් ස්ථානයක සිට තවත් ස්ථානයකට ක්‍රීඩකයින් ගමන් කිරීම, දෙවැන්න ආරක්ෂා කිරීම හෝ ප්‍රහාර එල්ල කිරීම සඳහා ය.
  • Top Fragger: සාර්ථක ප්‍රතිවාදියෙකු මරා දැමීම. ලකුණු සහ ඝාතන අනුව වඩාත් ඵලදායී ක්‍රීඩකයින් ද එයින් අදහස් වේ.
  • වෙඩි ඇමතුම්කරු: ක්‍රීඩාව-තුළ නායකයෙකු ලෙසද හැඳින්වෙන, ෂොට් කෝලර් යනු සිතියම් පාලනය, භ්‍රමණය සහ කළමනාකරණය වැනි කාරණා සම්බන්ධයෙන් ක්‍රීඩාව තුළ තීරණ ගන්නෙකි.
  • Nemesis: සතුරෙකු යනු ක්‍රීඩකයා පිට පිට කිහිප වතාවක්ම බිම දැමූ සතුරෙකි - ඔවුන්ව ආපසු නොමරා.
FPS ක්‍රීඩා වල ප්‍රභාෂාව